5 tips voor content die business oplevert

Content wordt steeds belangrijker in de wereld van marketing. Het hebben van social media-kanalen alleen, is niet meer voldoende. Jouw klant zal je alleen volgen als je ook daadwerkelijk vernieuwde en relevante content aanbiedt. Daarnaast wordt er steeds meer content beschikbaar en wordt de klant overspoelt met content van concurrenten. Hoe zorg je ervoor dat jij hierin uitblinkt en dus jouw (potentiële) klant nog bereikt?

1. Interesse en behoeftes

Om goede content te kunnen maken is het natuurlijk van belang dat je weet wat de interesses en behoeften van je klanten zijn. Het komt maar al te vaak voor dat bedrijven denken te weten waar de klant naar verlangt maar eigenlijk de plank totaal mis slaan. Een onderzoek zou hier uitkomst kunnen bieden. Daarnaast kun je ook kijken naar de resultaten die je behaalt op social media. Welke berichten worden het meeste geliket en waarom?

2. Planning

Planning van je content is erg belangrijk. Kies voor losse updates afgewisseld met berichten die vaker terug komen en op elkaar volgen. De losse updates zorgen ervoor dat de klant elke keer opnieuw geprikkeld en verrast wordt. De  andere berichten geven je de kans om ingewikkelde informatie in stappen aan de klant uit te leggen. Dit zorgt ervoor dat je gevolgd blijft worden en dus een waardevolle relatie kunt opbouwen.

5 tips voor content die business oplevert3. Design

Het design van de content die je creëert is minstens net zo belangrijk als de tekst. Tenslotte zegt een plaatje meer dan duizend woorden. Daarnaast is er tegenwoordig sprake van ‘content-overload’ en moet iemand dus wel een selectie maken aan de hand van een foto of design. Als je design niet aanspreekt dan is de kans erg klein dat de tekst überhaupt nog gelezen wordt. Zorg er dus voor dat het design de boodschap die je wil uitdragen versterkt.

4. Interactie

Elk bedrijf streeft ernaar om een relatie op te bouwen met de klant. Want als er een relatie ontstaat zal de klant vaker terugkomen. Goede content helpt om deze relatie op te bouwen en te behouden. Denk daarnaast na over de ‘why’ van je bedrijf, waarom ben je dit bedrijf begonnen? Wat is de diepere betekenis? Door deze ‘why’ te communiceren naar de klant, koppel je waardes en gevoelens aan je bedrijf, dit heeft een positief effect op je imago en verhoogt de kans op interactie.

5. Eenheid

Het allerbelangrijkste bij content marketing is dat alle content mooi bij elkaar aansluit. Soms is het verstandig om dezelfde content op meerdere platformen te delen, maar dit kan alleen als je zeker weet dat je op deze kanalen een andere groep volgers hebt. Daarnaast heeft elk platform z’n eigen specifieke kenmerken en hier moet de content wel bij passen. Je plaatst bijvoorbeeld geen Instagramfoto ook op LinkedIn. Zorg ervoor dat het design en taalgebruik op alle kanalen aansluit op de klant. Je eigen website kan hier een mooie leidraad in zijn.

@46 een verzameling ondernemersContent marketing kan jouw bedrijf op een positieve manier onderscheiden en een mooie voorsprong geven op de concurrent. Vergeet niet om je content strategie van tijd tot tijd eens te analyseren, om te zien wat goed gaat maar vooral wat nog beter kan. Zorg er ten alle tijden voor dat de content de aandacht trekt en dat er een plan achter zit.

Hulp nodig bij het ontwikkelen van je content strategie en het gebruik van content in je marketing? Neem vrijblijvend contact op met onze specialisten van Break Out Marketing via content@breakoutmarketing.nl of bel 077 763 08 43 voor een afspraak!

 

DelenShare on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInEmail this to someone